Wijngebied -Franschhoek-Paarl - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter Brand - WaarBenJij.nu Wijngebied -Franschhoek-Paarl - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Peter Brand - WaarBenJij.nu

Wijngebied -Franschhoek-Paarl

Door: Peter Brand

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 April 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

12-04-06

Vertrek om 07.30 uur eerst toer door de stad. Dan naar de Tafelberg wat mooi, hoogte 1044 m.
Zweef spoor = Kabelbaan
Wat een mooi uitzicht (wil nog een keer) in twee en halve min. ben je boven, met 65 mensen in een gondel die ronddraaid.
Naar Houtbaai voor een boottocht om zeehonden te zien, heel veel ook kleintjes.
Peet is alleen gegaan.
Door Noordhoek naar Kaap de Goede Hoop.
De bergpas is sinds kort weer open voor toeristen.
Is 2 jaar gesloten geweest i.v.m. vallende stenen.
Plaatsnaam Kommetje.
Wat een mooi uitzicht, wat een golven, heel veel rotsen.
Daarna door naar de Pinquins heel veel bij elkaar aan een strand.
Terug naar de hotel omkleden en om 19.00 uur vertrek naar Waterfront (een groot winkelcentrum) om wat te eten met de bus erheen en terug met een taxi voor 50 rand voor ons vieren want Jannie en Bob gingen met ons mee.
Mochten van Diederik niet gaan lopen veel te gevaarlijk, snijden zo je keel door.
Diederik kreeg een telefoontje van zijn vrouw om naar huis te komen, want zij moest van de dokter rust houden .
Zij is zwanger met nog 2 kinderen.
Dus krijgen wij een andere reis leider ene Joop.
Vertrek andere dag is 09.00 uur dus uitslapen.

Branderplank = Surfplank
Robot = Stoplicht

Nog 2 dagen en dan zijn we weer thuis.

Gr. en veel xxxxxxxxxxxxxxxx van
Peter en Mary.

13-04-06